NORTH PULSE NETWORK NPN
TOPSHOT - A picture taken during a tour organised by the Syrian Ministry of Information shows a bulldozer in the midst of destruction in the district of Daraa al-Balad of Syria's southern city of Daraa, on September 12, 2021. - The opposition-held half of Daraa returned to state control under a recent surrender deal, under which, fighters who agree to the truce have been invited to give up their guns and sign up to stay in the city under a so-called reconciliation process. (Photo by LOUAI BESHARA / AFP) (Photo by LOUAI BESHARA/AFP via Getty Images)

مدينة المخدرات تشهد حالات قتل يومية

نورث بالس

 

يستمر الفلتان الأمني في مناطق سيطرة قوات حكومة دمشق وخاصة في الجنوب السوري الذي تحول مركز لتجارة المخدرات وتهريبها لدول الجوار برعاية حكومة دمشق.

 

وفي هذا الإطار، قتل شابان بانفجار في مستودع أسلحة، بينما عثر على جثة ثالث، في حادثتين منفصلتين بمحافظة درعا جنوبي سوريا، خلال أقل من 24 ساعة.

 

وكشفت مصادر محلية، عن العثور على جثة شاب، كان يتزعم مجموعة محلية، قرب الطريق بين مدينة الشيخ مسكين وبلدة إبطع في ريف درعا.

 

وفي حادثة منفصلة، قتل شابان من جراء انفجار بأحد أبنية فندق بصرى الشام شرقي درعا، حينما كانا يحضران ذخيرة من أحد مستودعات “اللواء الثامن” التابع للأمن العسكري، وفق “درعا 24”.

التعليقات مغلقة، ولكن تركبكس وبينغبكس مفتوحة.